Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/lamsy/public_html/wp-includes/pomo/plural-forms.php on line 210
تکنولوژی تاچ پنل نوری | کیوسک اطلاع رسانی

تازه ها: تجهیز کیوسک اطلاع رسانی LAMSY  به پرینتر A4 لیزری / تولید اولین سری کیوسک اطلاع رسانی ۴۲ اینچ ایستاده در شرکت مبنا پارس / افتتاح کیوسک های اطلاع رسانی فضای باز LAMSY در قطعات بهشت زهرا توسط شهردار تهران / عرضه کننده سیستم های جامع در حوزه اطلاع رسانی و خدمات مکانیزه / اولین تولید کننده کیوسک فضای باز و نمایشگر لمسی در ایران

تکنولوژی تاچ پنل نوری

صفحات تاچ یا تاچ پنل ها با فناوری های مختلفی تولید می شوند که یکی از آنها تکنولوژی نوری مادون قرمز یا Infrared است. در این فناوری  از فرستنده ها و گیرنده های مادون قرمز برای تشخیص محل قرار گرفتن انگشت یا قلمِ کاربر، بر روی نمایشگر استفاده می شود.

عمر سیستم های لمسی نوری مادون قرمز بسیار بیشتر از انواع دیگر فناوری ها(مثل حرارتی، فشاریِ خازنی یا مقاومتی و مغناطیسی) است. دلیل این امر عدم لزوم تماس بین اشاره گر و سیستم لمسی است. در این روش بجای استفاده از لایه های لمسی بر روی صفحه نمایشگر،از فرستنده ها و گیرنده های مادون قرمزی استفاده می شود که اطراف صفحه نمایش به صورت ماتریسی نصب می شوند. این فرستنده ها و گیرنده ها بصورت جفتِ فرستنده-گیرنده با یکدیگر ارتباط نوری (مادون قرمز) بر قرار می کنند.

 

هنگامی که دست یا قلم کاربر بر روی صفحه نمایش قرار می گیرد باعث قطع شدن مسیر نور در بعضی از این جفت فرستنده-گیرنده ها می شود که پس از تحلیل اطلاعات مربوط به آنها در سخت افزاری برنامه ریزی شده، اطلاعات مربوط به مختصات محل قرار گیری شیء اشاره گر، برای کامپیوتر (یا سیستم چند رسانه ای دیگر) ارسال و عکس العمل متناسب با آن اجرا می شود.

ممکن است فناوری این محصول، در ظاهر ساده به نظر برسد اما برای پیاده سازی آن تا مرحله ی تولید صنعتی و کاربردی، چالش های عمده ای وجود خواهد داشت.

یک چالش اصلی در تولید این محصول، فضای کم برای طراحی مدارهای کنترلی با در نظر گرفتن قطعات قابل دسترس از طریق منابع خارجی است. در واقع مدیریت هریک از فرستنده ها و گیرنده های تعبیه شده در اطراف صفحه نمایش با استفاده از ریزپردازنده های توزیع شده در یک نوار باریک متصل به این قطعات، کار پیچیده و مشکلی است.

چالش دیگر، تجمیع و پردازش اطلاعات منتشر شده در سطح مدار بطور سیستماتیک است که باید در زمان محدود چند میلی ثانیه برای هر جاروب افقی-عمودی انجام شود.

همچنین امکان تغذیه جریان برق مورد نیاز محصول بدون استفاده از ادابتور یا باتری و تنها با استفاده از جریان موجود در پورت یو-اس-بی کامپیوتر، چالش دیگری است که باید با استفاده از بهترین طراحی برای توزیع بهینه جریان و استفاده از روش تقسیمات زمانی و خاموش روشن کردن منظم قطعاتِ موقتا بیکار، محقق شود.

تهیه شده در واحد تحقیق و توسعه گروه صنعتی مبنا پارس