Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/lamsy/public_html/wp-includes/pomo/plural-forms.php on line 210
شاخص های کیوسک اطلاع رسانی صنعتی چه می تواند باشد؟ | کیوسک اطلاع رسانی

تازه ها: تجهیز کیوسک اطلاع رسانی LAMSY  به پرینتر A4 لیزری / تولید اولین سری کیوسک اطلاع رسانی ۴۲ اینچ ایستاده در شرکت مبنا پارس / افتتاح کیوسک های اطلاع رسانی فضای باز LAMSY در قطعات بهشت زهرا توسط شهردار تهران / عرضه کننده سیستم های جامع در حوزه اطلاع رسانی و خدمات مکانیزه / اولین تولید کننده کیوسک فضای باز و نمایشگر لمسی در ایران

شاخص های کیوسک اطلاع رسانی صنعتی چه می تواند باشد؟

بیش از یک دهه از معرفی کیوسک اطلاع رسانی به عنوان یک محصول تخصصی در حوزۀ IT کشور می گذرد اما همچنان باید آن را محصولی نوپا در این عرصه قلمداد کرد. اگرچه چند سالی است تعدادی از شرکت های فعال در بخش IT  در جهت تامین و تولید کیوسک در داخل کشور تلاش می کنند اما هنوز تعریف واحد و استانداردی از کیوسک اطلاع رسانی و انواع آن بین تامین کنندگان این محصول وجود ندارد.

همین عدم اجماع و استانداردسازی محصول در بین تامین کنندگان و عرضه کنندگان کیوسک، نه تنها بازار را دچار آشفتگی می کند بلکه بیشترین آسیب را به مشتریان وارد می کند چرا که کالایی را با عنوانی خریداری می کنند که چه بسا در عمل واجد شاخص های مورد نظر و برطرف کننده نیاز آنان نیست.

از این جمله است کیوسک اطلاع رسانی صنعتی.

کیوسک اطلاع رسانی صنعتی

با نگاهی به عناوین موجود در لیست محصولات شرکت های داخلی عرضه کنندۀ کیوسک و مشخصات فنی آنها، این نکته روشن می شود که آنچه به عنوان کیوسک اطلاع رسانی صنعتی از سوی عموم شرکت ها معرفی می شود، در واقع همان کیوسک استاندارد است با این تفاوت که در نمایشگر آن به جای پنل تاچ عادی، از تاچ پنل های مقاوم در برابر ضربه استفاده شده است. اما این مولفه تنها یکی از شاخص ها و ویژگی های یک کیوسک اطلاع رسانی صنعتی می تواند باشد.

در حالی که وقتی صفت صنعتی به یک کیوسک اطلاع رسانی عادی اضافه می شود، انتظار می رود این محصول بتواند در شرایط سخت و محیط های صنعتی مثل آزمایشگاه ها، کارخانجات، خطوط تولید، مراکز نظامی و حتی در فضای باز عملکردی پایدار داشته باشد که لازمۀ آن برخورداری از طیف متنوعی از شاخص های دیگر است.

طیف شاخص های یک کیوسک صنعتی

اصلی ترین شاخص ها برای یک کیوسک اطلاع رسانی صنعتی را می توان طیفی از مولفه های زیر دانست:

– مقاومت در برابر نفوذ آب و ضربه پذیری بدنه

– مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار

– مقاومت در برابر نفوذ آب و ضربه پذیری مانیتور تاچ اسکرین

– عملکرد پایدار در رنج های حرارتی مختلف

اما میزان برخورداری یک کیوسک اطلاع رسانی صنعتی از شاخص های ذکرشده، به شرایط و محیط بهره برداری از کیوسک ارتباط پیدا می کند.

فرض اولیه در مورد کیوسک اطلاع رسانی صنعتی این است که قابلیت بهره برداری و عملکرد پایدار در شرایط فیزیکی سخت را داشته باشد. بنابراین، مقاومت بدنه و کابین دستگاه و همچنین صفحه نمایشگر مانیتور تاچ اسکرین آن در برابر ضربه، اولین و مهم ترین ویژگی یک کیوسک صنعتی است.

در صورت رطوبت بالای محیط بهره برداری و احتمال ریزش آب بر روی دستگاه، کیوسک باید از استاندارد نفوذناپذیری در برابر آب نیز برخوردار باشد.

همچنین در صورتی که گرد و غبار موجود در محل بهره برداری، از میزان عادی و نرمال بالاتر باشد، کیوسک اطلاع رسانی صنعتی باید به فیلترهای تصفیه کننده غبار در ابتدای مجرای تهویه دستگاه مجهز شود.

نمونه کیوسک صنعتی LAMSY

مدل: L400IN

(ادامه دارد)