Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/lamsy/public_html/wp-includes/pomo/plural-forms.php on line 210
چرا استفاده از کیوسک؟ | کیوسک اطلاع رسانی

تازه ها: تجهیز کیوسک اطلاع رسانی LAMSY  به پرینتر A4 لیزری / تولید اولین سری کیوسک اطلاع رسانی ۴۲ اینچ ایستاده در شرکت مبنا پارس / افتتاح کیوسک های اطلاع رسانی فضای باز LAMSY در قطعات بهشت زهرا توسط شهردار تهران / عرضه کننده سیستم های جامع در حوزه اطلاع رسانی و خدمات مکانیزه / اولین تولید کننده کیوسک فضای باز و نمایشگر لمسی در ایران

چرا استفاده از کیوسک؟

کیوسک ها و وب کیوسک های مکانیزه اطلاع رسانی، از کاربردی ترین و موثرترین ابزارها برای مکانیزه کردن فرآیندهای داخلی و اتوماسیون عملکردهای سازمانی و همچنین ارائه سرویس ها و خدمات به مراجعین و ارباب رجوع به صورت خودکار و سیستمی محسوب می شوند. افزایش سرعت و دقت در فرآیندها و فعالیت ها، کاهش هزینه ها، کاهش نقش عامل انسانی در ارائه خدمات، و تسریع و تسهیل اطلاع رسانی و سرویس دهی به مراجعین و درخواست کنندگان خدمات، از مزایای اصلی استقرار سیستم های مبتنی بر کیوسک به شمار می روند.

اجزاء:

هر کیوسک مکانیزه متشکل از سه جزء اصلی بدنه، مانیتور تاچ اسکرین و کامپیوتر داخلی است. این ساختار موجب می شود خدمات مورد نظر در فضایی محدود، بدون نیاز به وسایل جانبی از قبیل ماوس و کی برد و تنها از طریق لمس صفحه نمایش در اختیار کاربر قرار گیرد. اما کیوسک ها متناسب با نوع طراحی و نیاز بهره بردار، امکان نصب قطعات جانبی دیگر از جمله پرینتر، دوربین، کارت خوان، بارکد خوان و بلندگو را هم خواند داشت که بر قابلیت های سیستم در ارائه خدمات می افزاید.

 

کابردها:

ساختار کیوسک های مکانیزه قابلیت های متنوعی ایجاد می کند که از طریق آن بتوان مجموعه ای از راه حل ها را برای کاربردهای زیر در یک سیستم واحد پیاده سازی کرد:

  1. راهنمای ارائه خدمات

  2. تبادل سیستمی اطلاعات

  3. راهنمای اطلاعات محیطی

  4. ایستگاه ارائه خدمات مخابراتی و اینترنت

  5. پایانه اتصال به شبکه های داخلی و محلی

  6. جستجوی لحظه ای از بانک های اطلاعاتی

  7. سیستم مدیریت صف و نوبت دهی

  8. خرید الکترونیک و رزرو خدمات

نتایج و بازخوردها:

استفاده مناسب از راه حل ها و سیستم های مبتنی بر کیوسک در صورتی که پس از نیاز سنجی صحیح و متناسب با نیاز بهره بردار انجام شود عموما موجب افزایش سرعت در چرخه ی فرآیندها و انجام فعالیت ها، کاهش هزینه، سرویس دهی سریع و بی واسطه به ارباب رجوع و درخواست کنندگان خدمات، کاهش چشم گیر خطای عوامل انسانی در فرآیندهای تعریف شده و ارائه خدمات، کاهش سفرهای غیر ضروری و ساده سازی بهره مندی از تکنولوژی و فناوری های روز خواهد شد.

 

 

بازار هدف:

بازار هدف کیوسک های مکانیزه بسیار وسیع و گسترده است و عموم سازمان ها و مراکزی که درپی بهبود فرآیندهای اجرایی و سرویس دهی و خدمت رسانی بهتر به مراجعین و مشتریان خود با استفاده از فناوری های نوین هستند را شامل می شود. ادارات و سازمان های دولتی و حکومتی، مراکز خدماتی عمومی، بانک ها، بیمارستان ها، شهرداری ها، هتل ها، دانشگاه ها و مراکز آموزشی، فرودگاه ها، پایانه های مسافربری، فروشگاه ها، مراکز فرهنگی و ورزشی،کتابخانه ها، موزه ها، مجتمع های تجاری، کارخانجات و شرکت های بزرگ در حوزه ی بازار هدف کیوسک های مکانیزه قرار می گیرند.

 

تهیه شده در واحد تحقیق و توسعه گروه صنعتی مبنا پارس